مردم یزد در طول تاریخ معاصر به عنوان مردمی حرکت ساز شناخته شده و به عنوان الگو مورد توجه مردمان اقصی نقاط کشور عزیزمان بوده اند، به خصوص در سال های پیش از انقلاب که یزدی ها به رهبری شهید آیت الله صدوقی (ره) سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند. اما متأسفانه در سال های اخیر نام یزد در عرصه های گوناگون کم رنگ شده و بر خلاف سالیان نه چندان دور، یزد، شهری با بیش از هزار سال قدمت نه تنها نقشی در رویدادهای گوناگون کشور نداشته، بلکه نامی از یزد نیز در این رویدادها وجود ندارد.
شاید بتوان گفت یکی از عرصه هایی که در آن نام هر شهر و دیار بلند آوازه می شود خانه ملت است و حضور فعال و مؤثر نماینده هر شهر در مجلس شورای اسلامی می تواند باعث رشد و پیشرفت آن شهر از جهات مختلف گردد. اما این امر مستلزم آن است که فردی به عنوان نماینده به مجلس شورای اسلامی راه یابد که علاوه بر شرایط کلی، دارای ویژگی هایی باشد که به اختصار بیان می گردد:
1-  فردی به مجلس شورای اسلامی راه یابد که همواره صداقت را مدنظر داشته و تحت هیچ شرایطی حاضر به عدول از راستی در گفتار و صداقت نباشد.
2-  فردی انتخاب گردد که دارای تخصص و تجربه در بالاترین سطوح کشور باشد و در واقع تخصص و تجربه او به کمک حوزه انتخابیه بیاید، نه اینکه نمایندگی مردم سکوی پرتاب برای فردی باشد که به عنوان نماینده انتخاب می شود.
3-  فردی به مجلس راه پیدا کند که مستقل باشد و خود را وام دار جریانات و احزاب سیاسی نداند تا بتواند از حقوق مردم دفاع کند و حقوق مردم را به خاطر منافع حزب و گروه خود زیر پای نگذارد.
4-   فردی انتخاب شود که آشنایی کامل با ساز و کارهای مجلس داشته باشد چرا که فرد در صورت عدم آشنایی با این ساز و کارها نمی تواند از ظرفیت ها و فرصت ها به نفع حوزه انتخابیه اش بهره ببرد.
اکنون که موسم انتخابات فرا رسیده وقت آن است که مردم یزد با انتخابی شایسته بار دیگر هوشمندی خود را نشان داده و نام یزد و یزدی را بار دیگر بلند آوازه کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا